ZNAČENJE BOGA KOJE SE MORA SPOZNATI I DJELOVATI PO ONOME ŠTO NALAŽE. ZA REALIZACIJU TEVHIDA UZ ODSTUPANJE OD ŠIRKA I IDOLATRIJE.


Šejh Muhammed b. Abdul-Vehhab, rahimehullah, kaže: "Znaj da je Bog obožavani. Ovo je tefsir za ovaj termin po konsenzusu svih učenjaka. Onaj ko nešto obožava on je to uzeo kao svog boga mimo Allaha, dok je sve to neistina osim jednog boga, a to je Allah, Jedini, da je slavljen, veličan i visoko uzdignut."
(Medžmuatu resail vel mesail Nedždijje , 4/16)


Abdur-Rahman b. Hasan kaže:
"Ebu-Abdullah el-Kurtubi u svom tefsiru o 'La ilahe illallah', kaže: 'To jeste nema drugog koji zaslužuje ibadet osim Njega'".

Zamahšeri je rekao: "El-Ilah Bog je od kategoričnih naziva, kao što je čovjek ili konj, što se odnosi na svakog obožavanog, sa istinom ili laži, zatim je prevladalo u korist obožavanog sa istinom"

Šejhul-islam kaže: "El-Ilah Bog je onaj koji se obožava i kojem se pokorava. El-Ilah - Bog je obožavani, a obožavani je onaj koji zaslužuje ibadet. Time što zaslužuje ibadet On je onaj ko se odlikovao svojstvima koja nalažu: da On bude Taj Koji se voli potpunom ljubavi i Onaj kojem se potpuno potčinjava".

Kaže: 'El-Ilah - Bog je Onaj Koji se voli i kojem se robuje, i kojeg obožvaju srca svojom ljubavlju, i kojem se potčinjavaju i pokoravaju, od kojeg se boje i od kojeg se nadaju, kojem se priklanjaju u nedaćama, kojem pribegavaju, i kod čijeg se spomena smiriju, koja su smirena u ljubavi prema njemu, a sve to ne pripada nikome osim jedino Allahu"! (Fethul medžid,  41)

Iz knjige: "Vjerovanje imama tewhida"

Obrada: Dava Tim

0 comments:

Da`va tim

NOVI PAZAR