Pravilno razumjevanje govora Huzejfe bin Jemana!

Od Huzejfe b. el-Jemana, r.a., se prenosi da je Poslanik s.a.w.s rekao:

"Islam će se gubiti i nestajati kao sto blijedi platno, tako da doći će vrijeme kada se neće znati niti za namaz, niti za post, niti za obrede, niti za zekat, Allahova ajeta neće ostati na zemlji. Razne skupine ljudi će ostati, neki oronuli starac ili starica, koji će govoriti: "Zatekli smo naše stare kako izgovaraju: La llahe Illallah pa ih i mi izgovarasmo"!?


Sileh b. Zufer rhm., prigovori Huzeifi b. el-Jemanu r.a.: ''Sta će im koristiti takvo: La ilahe Illallah" kada ne znaju niti za namaz, niti za post, niti za hadž, niti za zekat? 

Huzejfe r.a., se okrenu od njega, ne htijevši mu odgovoriti na pitanje. Sileh rhm ponovi svoje pitanje, a Huzejfe r.a., mu opet ne htjede odgovoriti. Sileh rhm., po treći put postavi pitanje Huzeifi r.a., na šta mu on odgovori riječima: O, Sileh spasiće ih, džehennemske vatre, spasiće ih džehennemske vatre, spasiće ih džehennemske vatre!!!" 

(Hadis bilježi ibnu Madze u Sunenu, br. 4049, kao i imam Hakim, u el-Mustedreku, 4/473., dok ga Albani bilježi u djelu "Silsiletul-Sahiha'').

Da li puko izgovaranje šehadeta La ilahe illallah može covjeka sačuvati džehenemske vatre?

Naravno, ali samo ako čovjek tim šehadetom primi Islam i onda preseli. Kao što je primjer ashaba koji je upitao Allahova Poslanika salallahu alejhi we seleme: “ Da li da se borim pa da primim Islam”? Kaze:” Ne, primi Islam pa se bori”. Primio je Islam, borio se i poginuo. To je jedina situacija kada šehadet može biti uzrokom da insan bude sačuvan od džehenemske vatre dok su na snazi šerijatski propisi a mukelef (šerijatski obveznik) bude imao šerijatsku zapreku u izvrsavanju tih propisa. U suprotnom puko izgovaranje rijeci šehadeta ne koristi, kako to kazu keramije koji iman vraćaju samo na govor, bez ubjedjenja i djela.

Naime,  ispravno umačenje ovog govora je da kada znanje i propisi budu uzdignuti sa zemlje, ljudi koji budu ostali na zemlji neće biti zaduženi propisima, a imaće pri sebi osnovu vjere, a to je šehadet La ilahe illalah i to je ono što će ih sačuvati od džehenemske vatre.

Islamski učenjaci, muhadisi raspravljaju da li je ovo govor Allahahova Poslanika ili je ovo Huzejfin govor. Druga stvar, u lancu prenosilaca nalazi se izvjesni ebu Muavija, koji je okarakterisan kao muržija, tako da ovaj “hadis” u ovom obliku bez pojašnjenja ide na ruku murdžijama. A murdžije su oni koji smatraju da će šehadet la ilahe illallah sačuvati od džehenemske vatre onoga koji pri sebi nema nikakvog dobrog djela pa makar ne činio širka Allahu azze we dzel, pa makar i neimao namaza, a namaz je djelo, iako ga murdžije ne uvršćuju u iman.

Dok džehmije današnjice, u raspravama zastupaju stav da ostavljač namaza nije kafir na osnovu slijepog slijedjenja pojedinih učenjaka. Tj propis su zasnovali na osnovu govora određenog učenjaka, a ne osnovu šerijatskih dokaza. Takvima kažemo: Ako taklidite učenjake koji kažu da ostavljač namaza nije kafir, zar nije  preče da taklidite ashabe Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem?

A mi dajemo prednost Kur'anskim ajetima, hadisima i ashabima...

Ako neko kaže:“Neki od učenjaka su zauzeli oprečan stav kada je riječ o kufru ostavljača namaza”, kažemo: “Tačno je, ali se njihova oprečnost ne prihvata nakon koncenzusa ashaba, a njima tražimo opravdanja.

Čak kažemo:

Namaz je samo jedan od stubova vere, ne mora značiti da je onaj koji klanja namaz u suštini i musliman... 

Mora se znati da pre namaza, zekata, posta i hadža postoji nešto drugo, nešto bitnije, nešto najvažnije, nešto zbog čega smo stvoreni i mi i nebesa i zemlja. To nešto jeste TEWHID! Vjerovanje u jednoću Allaha s.w.t., vjerovanje da Allah daje život i smrt, da On opskrbljuje, da je On jedini vladar, jedini sudija i propisivač zakona i tako dalje. 

Zatim moramo naučiti šta je širk, jer onaj koji ne poznaje širk neminovno će upasti u njega. ŠIRK je pridruživanje Allahu saučesnika u nečemu što je samo specifično za Njega. 

Kao na primjer širk u ibadetu:

-upućivanje dove nekom drugom mimo Allaha s.w.t, 

-sedžda nekom drugom mimo Allaha s.w.t,

-traženje pomoći  od nekog drugog mimo Allaha s.w.t, 

-prinošenje žrtve nekom drugom mimo Allaha s.w.t. 

-propisivanja zakona mimo Allahovog zakona, 

-sudjenje zakonima mimo Allahovog zakona, 

-biranje na demokratskih izborima zakonodavca mimo Allaha. 

Itd, itd...

Sve je to širk, pridruživanje Allahu saučesnika, sudruga. Ko ga učini i ne pokaje se biće večno u džehenemskoj vatri, da Allah sačuva. 

Tek kada čovek shvati ovo i prihvati (tewhid) rijeci LA ILAHE ILLALLAH,, a kloni se širka, na red dolazi namaz, zekat, post, hadž...

Ebu Džejda 

0 comments:

Da`va tim

NOVI PAZAR