Upitan je šejh Nasir el-Fehd, Allah ga učvrstio i oslobodio:
Kada neki od njih preuzimaju vlast učine sedždu kaburu Ataturka jer je to uslov po zakonu kojeg nije moguće izostaviti a neki ljudi kažu da je dozvoljeno učini sedždu kipu, u ovoj situaciji, zbog maslehe (navodne koristi) ummeta - kao što ovo zastupaju džihadske skupine poput Hamasa i drugi mimo njih - pa kakav je propis ovakvog govora i odgovor na to?
Pa je odgovorio, Allah ga sačuvao:
Ovo je velika i bitna mesela. I nikako nije dozvoljeno pristupiti činjenju kufra (djela nevjerstva) osim u situaciji ikraha (prisile), kao što je u ajetu, a ko ga počini - a nije prisiljen - onda je na njega Allahovo prokletstvo pa makar imao za cilj hajr. Jer mnogi koji se pripisuju polju islamskog djelovanja su ušli u kufr na mnogobrojna vrata pod tvrdnjom interesa Islama kao što je sedžda ovog zabludjelog tom tagutu - ako se potvrdi - i kao što je zaklinjanje na poštivanje zakona, suđenje pred izmišljenim zakonima, rušenje el-Vela (prijateljevanja i ljubavi u ime vjere) i el-Bera (mržnja i odricanje u ime vjere) i drugo mimo toga.
Spomenut ću dva dokaza u ovom poglavlju. Jedan dokaz pojašnjava menhedž (pravac) Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, po pitanju maslahe u davi (pozivanja u Islam), a drugi po pitanju razjašnjenja propisa onoga ko uzme neki drugi pravac (menhedž) koji se suprotstavlja njegovom menhedžu (Tj. pravcu Poslanika, sallallahu alejhi we sellem)
Što se prvog tiče:
To je mekkanski period. Opšte je poznato šta se dogodilo Poslaniku, sallallahu alejhi we sellem, i njegovim ashabima od iskušenja i belaja od strane nevjernika. Neki od njih su ubijeni, neki su mučeni, neki su bili vezivani, neki su bili protjerani poput muhadžira abesinaca (tj. ashaba muhadžira koji su učinili hidžru u Abesiniju), neki su bili izolovani tri godine kao Vjerovjesnik, sallallahu alejhi we sellem, i oni koji su bili sa njim na imanju Ebu Taliba toliko da su jeli lišće sa drveća, i drugo mimo toga, a sud (vlast) u Mekki je pripadala Ebu Džehlu i njegovim drugovima. Oni se nisu nadali da će Vjerovjesnik, sallallahu alejhi we sellem, obožavati njihova božanstva već je njihov krajnji cilj bio da ih on ne omalovažava (grdi, psuje tj. božanstva), da njih i njihove očeve ne proglašava nevjernicima i slično tome. A da im se on ulizivao u nečemu od svega toga oni bi bili najbrži koji bi ostavili njega i njegove ashabe u onome što žele. Čak je u siri navedeno da su mu oni ponudili vlast (predvodništvo, rijaset), a dokaz za ovo je govor Allaha uzvišnog:
وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ
"Voljeli bi da popustiš, pa bi popustili." (El-Qalem, 9 ajet)
Osim što je najveća maslaha (korist) i najčvršća veza u očuvanju Tevhida i odricanju od svega što ga skrnavi a to je kufr u taguta. A po analogiji ovih savremenih maslaha dave se ogleda u ostajanju na vlasti pa makar ovaj i ne čuvao Tevhid i počinio nekoliko djela koja poništavaju Islam.
Što se drugog tiče:
To je ono što je došlo po pitanju haridžija, o kojima su navedeni vjerodostojni hadisi o kuđenju njih:
"Izlazit će iz Islama.", "Najgora stvorenja pod nebeskim svodom." Džehenemski psi.", "Blago onima koji ih budu ubijali." i drugi hadisi. I pored toga što je spomenuo njihov veliki ibadet: "Vaše namaze ćete smatrati ništavnim naspram njihovog namaza, i vaš post u odnosu na njihov post."
Oni su bili vlasnici qijamu-lejla (noćnog namaza), namaza i učenja Kur`ana, i ovo je poznato u njhovom životopisu. A ashabi, Allah bio zadovoljan njima, su se složili po pitanju borbe protiv njih i kuđenja njih, a poznato je da su oni ciljali dobro sa djelima koja su učinili, željeli su hak (istinu) i veličali su Islam i njegove svetinje, udaljili su se od nepokornosti i velikih grijeha toliko da su proglasili nevjenikom onoga ko bi počinio nešto od toga, ali i pored svega toga kada su uzeli drugi pravac mimo pravca Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, nije im koristio njihov ogromni ibadet, niti im je koristilo njihovo htijenje (ciljanje) hajra i željenje istine.
Šta onda reći za ove savremenike koji su počinili djela nevjerstva a koja nisu počinili haridžije, i uzeli neki drugi pravac koji se suprotstavlja pravcu Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, i njegovih ashaba. Čak su suprotni pravcima sljedbenika novotarija kao što su haridžije, mu`atezile, zejdije, eš`arije i drugi, jer svi oni ne dozvoljavaju činjenje nevjerstva (kufra) radi maslehe (koristi). A Allah najbolje zna.
Odgovorio: Šejh Nasir el-Fehd, Allah ga učvrstio i oslobodio
Izvor: El-Fetava El-Hairije
Prevod: Redžematović Jasmin
Medina Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem
08.05.1438 h.g.
05. 02. 2017
Preuzeto: Islam Tewhid
Obrada: Dava Tim
0 comments: