Vlasnici tajnih djela i strah od čuvenosti.

Kaže Abdullah ibn Mubarek govoreći o Ibrahimu ibn Edhemu: "On je vlasnik tajnih djela. Nikada ga nisam vidio da javno ispolji tesbih, niti bilo šta od hajra. Nikada ne bi jeo s ljudima, a da ne bi bio zadnji koji bi podigao svoju ruku."


Imam vaiza Ibn Dževzi kaže: "Ibrahim ibn Edhem pročuo se u jednom gradu pa bi rečeno: 'Ibrahim je u tom i tom parku. Ljudi su išli u park i pitali: 'Gdje je Ibrahim ibn Edhem?' Kada je on to vidio, počeo je kružiti sa ljudima i govoreći:' Gdje je Ibrahim ibn Edhem?"'

Pogledaj primjer Ala'a ibn Zijada el-Adevija kojem je jedan čovjek rekao: "Vidio sam te u snu kako si u Džennetu". A on mu odgovori: "Teško tebi, zar šejtan nije našao drugog do tebe i mene da se nama ismijava."

Imam Ahmed kaže: "Kada bi Sufjanu bilo rečeno kako je u snu viđen u hajru govorio bi: 'Ja bolje poznajem sebe od čovjeka koji je to sanjao."'

Ibrahim en-Nehai, poznati imam i fekih, ne bi sjedio pored stuba u mesdžidu iz straha da se ne bi pročuo. Govorio bi:"Govorim (tj. prenosim znanje), a kada bih ikako mogao, ne bih govorio. Zaista je vrijeme u kojem sam ja pravnik Kufe, loše vrijeme."

Poznati zahid Muhammed ibn Jjusuf el-Asbehani nije htio kupovati hljeb od jednog pekara, govoreći: "Možda će me upoznati pa spustiti cijenu pa da budem od onih koji žive od svoje vjere."
Sufjan es-Sevri, rahimehullah, o kome imam Ahmed kaže: "Znaš li ko je imam? Imam je Sufjan es-Sevri. Nikome od ljudi ne dajem prednost nad njim."

On ne bi dozvoljavao da oko njega sjedne više od troje ljudi. Jedne prilike se zanio pa je vidio kako se halka povećala te je odmah ustao i rekao: "Tako mi Allaha kada bi me vladar pravvjernih Omer ibn Hattab zatekao u ovom skupu, digao bi me i rekao: 'Čovjek poput tebe nije za ovo."'

Kada bi sjeo i prenosio hadise, sjedio bi i pritom drhtao. Oblak bi prolazio iznad njega, a on bi zastao dok ne bi prošao i rekao: 'Bojim se da u njemu nije kamenje pa da njime budemo kamenovani."'

Također bi govorio: "Ništa ne računam od svojih javnih djela, zbog slabosti ljudi poput mene u ostvarivanju ihlasa dok ga ljudi gledaju."

Allah ti se smilovao, o Sufjanje, koliko nas samo poučavaš iskrenosti.

Hasan el-Basri je jednog dana prošao pored Tavusa koji je bio u halci i prenosio Hadise pa mu priđe i šapne: "Ako se diviš samom sebi, onda ustani iz ove halke." Tavus je odmah ustao.

Bišr kaže: "Ljudi poput nas ne trebaju ispoljavati ni trun svojih dobrih djela, a kamoli djela u kojima ima rija'a. Stoga je preče da ih sakrijemo od pogleda ljudi."

Malik ibn Dinar kaže: "Kada se spomenu dobri ljudi teško meni, teško meni."

Fudajl ibn Ijad kaže: "Ko želi gledati u onoga ko se pretvara, neka gleda u mene."

Draga braćo, odužili smo s govorom o iskerenosti zbog njihove važnosti. Bez iskrenosti, djela nemaju nikakve vrijednosti. Nikada nećeš stići do kraja ovog puta ako si od onih koji se pretvaraju. Zato kreni omah i čitav se predaj Allahu. Budi iskren, u suprotnom, nemoj se mučiti.

Budi iskren, u suprotnom, slijedi propast i gubitak.
Draga braćo, ništa ne biva bez Allahove pomoći, a ono što nije u Njegovo ime ne koristi niti može opstati. Tražite pomoći od Allaha, budite iskreni i čvrsto se držite riječi Uzvišenog:

"Samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoći tražimo." (Kur'an 1:4)

Ako se zaista bidete čvrsto držali ovih Allahovih riječi, stići ćete sigurni i spašeni.

Put ka oprostu Milostivog Gospodara
str:97-99

Muhammed Husejn Jakub

Preuzeto: www.stazomislama.com

Obrada: Dava Tim

0 comments:

Da`va tim

NOVI PAZAR