OŽIVLJENJE KUFRA SUMAME I DŽAHIZA OD STRANE MATURIDIJE HUSEJNA VAIZA

Bismillah, ve salatu ve selamu ala resulillah

Rekao je Poslanik, : "Allah neće uzeti znanje čupajući ga od ljudi, nego će oduzeti znanje usmrćivanjem uleme (učenjaka), pa kada ne ostane učenjaka ljudi će za rejsove (predvodnike) uzeti teške neznalice (džuhhal), pa će ih pitati, pa će im oni davati odgovore bez (ispravnog) znanja, pa će (i sami) odlaziti u zabludu, a i druge će odvoditi u zabludu." (Buhari)


U skorije vrijeme se proširio snimak na kojem Husejn Kavazović, predvodnik Islamske Zajednice Bosne i Hercegovine, na otvaranju džamije u Pridvoricama (Borač) 28.07.2018. godine iznosi laži i neistine na vjeru Uzvišenog Allaha, a od najvećih zabluda jesu sljedeće:

1.      Tvrdnja da su kršćani braća muslimanima
2.      Tvrdnja da Allah na Sudnjem danu neće dijeliti ljude po vjerskoj pripadnosti
3.      Tvrdnja da će i muslimani i kršćani zajedno gledati Božije lice na Sudnjem danu
4.    Tvrdnja da su danas na pravom putu oni koji vjeruju u Boga i čine dobro, pa makar bili kršćani,    jevreji, muslimani, sabejci i dokazivanje toga ajetom.

U narednim redovima mi ćemo se osvrnuti na ove zablude i dokazati njihovu neispravnost i otvoreno suprotstavljanje dokazima Kur'ana, sunneta i konsenzusa svih muslimana.


1. Tvrdnja da su kršćani braća muslimanima


Rekao je vaiz Husejn Kavazović: "Raduje me naravno da su danas sa nama prisutna, kazaću to ovdje, naša braća iz pravoslavne crkve, zašto da ne, oni su ovdje prisutni zajedno sa nama. (zatim aplauz džahilske mase) Zašto su oni naša braća? Zato što nas je stvorio jedan jedini Stvoritelj..."

Husejn je obrazložio bratstvo muslimana i kršćana sa time što ih je stvorio jedan jedini Stvoritelj.

U islamu je potvrđeno nekoliko vrsta bratstva i to:

- bratstvo na osnovu krvne veze
- bratstvo na osnovu dojenja kao što je došlo u hadisu: "Dobro pazite ko su vam braća (po dojenju) jer je dojenje (koje stvara bratstvo) samo ono koje je radi gladi."
- bratstvo po vjeri, kao što je došlo u ajetu: "Samo su vjernici braća." (El-Hudžurat, 10), a došlo je i u vezi sa nevjerničkim bratstvom: "Zar nisi vidio licemjere kako govore njihovoj braći nevjernicima od onih kojima je data Knjiga...." (El-Hašr, 11).
- bratstvo po porijeklu i pripadnosti narodu, kao što je došlo u ajetu: "I Adu (smo poslali) njihova brata Huda, (pa je) rekao: Narode moj Allahu robujte, vi nemate drugog Boga osim Njega, zar se ne bojite." (El-E'araf, 65); "I Semudu smo poslali njihova brata Saliha." (El-E'raf, 73) – i ovdje se misli na pripadnost narodu i plemenu (naciji), kao što kažu Arapi o brate Temima – a misle na njegova pripadnika. (Tefsir Kurtubija, Ševkanija i dr.)

Pa čak i ako neko u ovome ajetu vidi da se misli na "bratstvo po čovječanstvu (insanijetu)" ipak moramo napomenuti dvije važne stvari:

-          Da bratstvo po čovječanstvu zaista i postoji jer je Allah stvorio sve ljude od jednog čovjeka i žene, a i sam ih naziva: "O sinovi Ademovi..." (El-A'raf, 26), ali da nije od sunneta ljude nazivati braćom na toj osnovi.

-          Da Poslanik, , nikada, ali baš nikada nije oslovio nevjernike da su njegova braća, a to je i sama Kur'anska metodologija, da kada se nevjernici ili neki narod spomene po njihovom "vjerskom identitetu" onda se za njih ne govori da su braća kao što je došlo u ajetu: "Porekli su obožavaoci Ejke (drveta) poslanike, Kada im je rekao Šuajb zar se ne bojite..." (Eš-Šu'ara 176)
Rekao je ibn Kesir u vezi sa ovim ajetom: "A ovi, tj. obožavaoci Ejke su narod Medjena – po ispravnijem mišljenju. Poslanik Šuajb je bio od njih, a Allah nije rekao ovdje: (Poslali smo) njihova brata Šuajba – jer ih je opisao da su obožavaoci Ejke – a to je vrsta drveta, e zato Allah nije rekao: poslali smo im njihova brata Šuajba."
Dočim u drugom ajetu, kada Allah oslovljava narod po njegovoj plemenskoj (nacionalnoj) pripadnosti i porijeklu, rekao je: "I u Medjen smo poslali njihova brata Šuajba..." (El-E'araf, 85)

-          Čak i kada Allah navodi u ajetima da je poslao narodima "njihova brata" Huda, Saliha, Šu'ajba, Luta, svi ovi poslanici su se obraćali svome narodu pa su govorili: "O narode moj obožavajte samo Allaha, vi nemate boga osim Njega.." (El-E'araf, 65,73,85) – pa su im se obraćali sa "narode moj" a nisu im se obraćali sa "braćo moja".

Zaključak bi bio da nije dozvoljeno nazivati braćom nevjernike kada se oni spomenu po njihovom vjerskom identitetu, a pogotovo kad to kod naroda može da izazove sumnje nejasnoće i pomućenost akide.


2. Tvrdnja da Allah na Sudnjem danu neće dijeliti ljude po vjerskoj pripadnosti


Rekao je Husejn Kavazović u vezi sa ovim: "Ne vidim druge mogućnosti, da pred dragog Boga kada nas bude On sastavio zajedno, a Bog neće dijeliti nas na Sudnjem danu, ni muslimane ni kršćane, neće biti jedan tor za muslimane a drugi tor za kršćane, bićemo zajedno,..."

A zašto Kavazović, pred njegovom kršćanskom braćom, nije citirao sljedeći ajet kada je govorio o Sudnjem danu, gdje Allah upravo govori o razdvajanju, pa kaže (kako se navodi u Korkutovom prevodu):
"Allah će na Sudnjem danu odvojiti vjernike od jevreja, sabejaca, kršćana, vatropoklonika i mnogobožaca. Allah je zaista o svemu obaviješten." (El-Hadždž 17)

A kakvo će biti to razdvajanje najbolje nam pojašnjavaju hadisi Poslanika, , kada je rekao: "(Allah će sakupiti ljude na Sudnjem danu) pa će (se) reći: Neka svako slijedi ono što je obožavao: pa će slijediti Sunce oni koji su obožavali Sunce, pa će popadati u vatru, pa će slijediti Mjesec oni koji su obožavali Mjesec pa će popadati u vatru, pa će slijediti kipove i idole oni koji su obožavali kipove i idole pa će popadati u vatru, pa će slijediti svako ono što je obožavao mimo Allaha pa će pasti u vatru, pa će ostati ovaj ummet a sa njima i munafici." (Ibn Huzejme, Ahmed i drugi)

I došlo je u predaji kod Buharije: "Kada nastupi Sudnji dan, mujezin će oglasiti: "Neka svako slijedi ono što je obožavao, tako da neće ostati niko od onih koji su obožavali nekoga mimo Allaha, kao što su kipovi ili idoli, a da neće pasti u vatru. Pa kada ne ostane niko osim onih koji su obožavali Allaha, dobročinitelja i griješnika i onih kojima je data Knjiga iz prošlih vremena, biće pozvani jevreji pa će im se reći: Koga ste vi obožavali? – pa će odgovoriti – "Obožavali smo Uzejra sina Allahova? Reći će im se slagali ste... pa će biti okupljeni oko vatre, a zatim će popadati u nju, a zatim će biti pozvani kršćani i biti upitani: "Koga ste obožavali? – Odgovoriće: "Obožavali smo Mesiha sina Allahova.", pa će im se reći: "Slagali ste... pa će biti skupljeni oko vatre, a zatim će popadati u nju, a zatim će ostati ovaj ummet i munafici u njemu..." (Buhari i Muslim)

Kao i predaja kod Buharije u kraćem obliku: "Allah će skupiti ljude na Sudnjem danu pa će (se) reći: Neka svako slijedi ono što je obožavao: pa će slijediti Sunce onaj koji je obožavao Sunce, i slijediće Mjesec onaj koji je obožavao Mjesec, i slijediće tagute oni koji su ibadetili tagutima, pa će ostati samo ovaj ummet, a u njemu i munafici..." (Buhari i Muslim)

Pa se iz ovih hadisa jasno vidi da će biti "torova" i razdvajanja ljudi po vjerskoj pripadnosti na Sudnjem danu i pored toga što Kavazović kaže da neće biti.


3. Tvrdnja da će muslimani i kršćani zajedno gledati Božije lice na Sudnjem danu



Nastavlja Husejn Kavazović prethodni govor: "... i zajedno ćemo gledati Božije lice, i zajedno ćemo, braćo i sestre, odgovarati za ono što smo radili na ovoj zemlji."

Ova tvrdnja se jasno suprotstavlja ajetu gdje Allah kaže o nevjernicima:
"A nije tako! Ono što su radili je prekrilo njihova srca. Uistinu, oni će biti – tog dana – zastrti od njihova Gospodara. A zatim će ući u Džehim." (El-Mutafifun, 14-16) tj. Biće zastrti od viđenja njihova Gospodara, a ujedno je ovo dokaz da će vjernici vidjeti Gospodara (kao što se navodi u tefsiru ibn Kesira)

Osim ako Kavazović i njemu slični ne smatraju kršćane nevjernicima, po uzoru na njegov selef Sumamu i Džahiza, pa se time otvoreno sprotstavljaju ajetu gdje Allah kaže:
"Nevjernici su oni koji kažu Allah je jedan od trojice." (El-Maide, 73)

"Jedina prava vjera kod Allaha je islam." (Alu Imran, 19)

"A ko želi vjeru mimo islama, neće mu biti primljena i on će biti na onome svijetu od propalih." (Alu Imran, 85)

Također, radi pravde, moramo spomenuti da su Sumame i Džahiz, kršćane i jevreje i sve ostale mimo muslimana, smatrali nevjernicima u dunjalučkim propisima iako su tvrdili da će biti opravdani na Sudnjem danu, oni među njima koji nisu dokučili ispravnost i istinitost islama, i nikada se od njih dvojice ne prenosi da su ih nazivali svojom braćom.

I veoma bitna opaska - u Kavazovićevom spominjanju Božijeg lica se vidi dosljednost njegovog pridržavanja maturidijske akide, jer je poznato da maturidije negiraju svojstvo lica i tumače ga sa Allahovim bićem, postojanjem, zadovoljstvom i sl. (pogledati "Medaru-tenzih od Nesefija, "Iršadul-Meram" od Bejadija, "Iršadul-Aklis-Selim" od Amidija...)


4. Tvrdnja da su na pravom putu oni koji vjeruju u Boga i čine dobro, pa makar bili kršćani, jevreji, muslimani, sabejci i dokazivanje toga ajetom


Rekao je Husejn u vezi sa ovim: "Naravno, možemo biti muslimani, možemo biti kršćani, Bog će presuditi, a ne ljudi, ko je bio na pravom putu. A ja vjerujem, da oni koji budu vjerovali u Boga i činili dobro, bili oni muslimani ili kršćani, jevreji ili sabejci, kako to kaže Kur'an, oni su na pravom putu, oni koji rade dobro i koji vjeruju u dragog Boga."

Problem ovog džahila je što on ili stvarno ne zna, ili zna a krije – dodvoravajući se, kako sam kaže: njegovoj kršćanskoj braći – i potvara na vjeru i Boga, a je Bog već presudio između muslimana i kršćana ko je na pravom putu pa je rekao:
"A ko želi vjeru mimo islama, neće mu biti primljena i on će biti na onome svijetu od propalih." (Alu Imran, 85)

I rekao je: "Jedina prava vjera kod Allaha je islam." (Alu Imran, 19)

I rekao je: "Onoga ko se suprostavi Poslaniku (Muhammedu), a poznat mu je pravi put, i koji pođe putem koji nije put vjernika (poslanika i ashaba) , pustićemo ga da radi šta hoće i bacićemo ga u Džehennem, a užasno li je on boravište. (En-Nisa, 114)

I rekao je o kršćanima i jevrejima – nakon dolaska Poslanika Muhammeda sa šerijatom islama da oni: "...Ne vjeruju u Allah i onaj svijet i ne smatraju zabranjenim ono što Allah i Njegov poslanik zabranjuju i ne ispovijedaju pravu vjeru..." (Et-Tevbe, 29)

I objavio je Svome poslaniku pa je rekao: "Tako mi onoga u čijoj je ruci moja duša, neće niko od ljudi, bio kršćanin ili jevrej, čuti za mene, a zatim umre i ne povjeruje u mene i ono sa čime sam poslat, a da neće biti od stanovnika Vatre." (Muslim)

I sam Poslanik, e, kada je slao Muaza u Jemen mu je rekao: "Doći ćeš narodu kojem je data Knjiga, pa neka bude prvo u šta ćeš ih pozvati – da Allaha učine jednim..." (Sahih) – što znači da kod njih Allah nije jedan i da nemaju tevhida, samim tim i ne vjeruju u Allaha.

I još mnogo ajeta i hadisa, kao i konsenzus učenjaka po ovom pitanju.

Znači suština, oko koje je konsenzus muslimana i svih sekti koje su se razišle sa ehli-sunnetom, je da su kršćani i jevreji i svi mimo muslimana nevjernici, jer ne ispovijedaju i ne slijede pravu vjeru, ne vjeruju (ispravno) u Allaha i Njegovu jednoću, ne vjeruju i odbacuju Njegove poslanike (jevreji Isa-a i Muhammeda, kršćani Muhammeda).

A što se tiče dokazivanja ajetom iz sure Bekare gdje Allah kaže:
"Oni koji su vjerovali, i jevreji i kršćani i sabejci – ko (od njih) bude vjerovao Allaha i onaj svijet i dobra djela činili – njih čeka nagrada kod njihovog Gospodara i nia za čim neće stahovati ni tugovati." (El-Bekare, 62)

Ko normalan može da pomisli da se ovaj ajet odnosi na današnje kršćane, jevreje, sabejce?

Sam Allah kaže u ajetu: "Ko (od njih) bude vjerovao u Allaha i sudnji dan i činio dobra djela..."

A kako je moguće da osoba vjeruje u Allaha, a da ne vjeruje u Njegova Poslanika i zadnju objavu (Kur'an) kao što to rade današnji kršćani i jevreji??!

Pravi kufr je rastavljanje između Allaha i njegovih poslanika, i odbacivanje nekih njegovih poslanika, kao što sam Allah kaže:
"Oni koji čine kufra u Allaha i Njegove poslanike i žele da rastave između Allaha i Njegovih poslanika i govore: "U neke vjerujemo, a u neke ne vjerujemo." – i žele da između toga zauzmu neki stav. Takvi su pravi nevjernici, a mi smo nevjernicima pripremili sramnu kaznu." (En-Nisa 150-151)

Pa ajet ni po svojoj spoljašnjosti ne ukazuje da su današnji kršćani i jevreji ili bilo koji drugi mimo muslimana na pravom putu, tako da nije potrebno uopšte da se puno vraćamo na tefsire ili komentare ovog ajeta da bi se otklonila ova šubha. (tj. Komentare da se ajet odnosi na jehud, nasara i sebejce koji su slijedili svoje šerijate prije slanja poslanika Muhammeda, .)

A dovoljno je dokaza što postoji konsenzus muslimana o tome da su kršćani i jevreji i svi mimo muslimana nevjernici u Allaha, i ne samo to, nego da su nevjernici i oni koji njih ne smatraju nevjernicima, kao što navodi Kadi Ijjad (preselio 544. h.g): "A konsenzus učenjaka je na tome da je nevjernik svaki onaj koji ne smatra nevjernicima nekoga od kršćana i jevreja i svakoga onoga ko se raziđe sa vjerom muslimana ili zastane po pitanju njih ili sumnja u njihovo nevjerstvo." (Eš-Šifa)

I rekao je Ibn Kudame el-Makdisi u vezi sa mišljenjem Džahiza i Sumame – da je opravdan onaj koji se suprotstavi islamu i da nije griješan, ako nije uspio da shvati i dokuči istinu, a koje je veoma blisko mišljenju Husejna: "Ovo su sve neispravna mišljenja, a ono koje je zagovarao Džahiz – da osoba kada razmatra pa ne dokuči istinu i suprotstavi se vjeri islamu, da je takav opravdan i da nije grješan – to mišljenje je bez imalo sumnje neispravno i kufr u Uzvišenog Allaha i to je odbijanje riječi Allaha i Njegova Poslanika, jer mi kategorički znamo da je Poslanik naredio islam jevrejima i kršćanima i da ga slijede, da ih je kritikovao i borio se protiv njih radi njihove ustrajnosti (na odbijanju)... a ajeta koji ukazuju na ovo je mnogo." (skraćeno iz "Revdatu Nazir" 3975-981)

Također je dovoljno dokaza što niko od učenjaka muslimana nije shvatio ajet onako kako ga je shvatio Husejn Kavazović i predstavio u svom izlaganju.

Pa ako je Kavazović znao ove stvari, ali je namjerno iskrivljavao vjeru radi dodvoravanja njegovoj braći kršćanima – onda je to musibet, a ako ih nije znao – onda je musibet još veći, jer je ovo općepoznato od vjere muslimana, kojeg poznaju i mnogi kršćani i jevreji, a ako ne vjeruje neka upita Miroljuba Jevtića da mu pojasni.

Na kraju, upozoravamo muslimane na slijeđenje ovih zabluda kao i što ih podstičemo da uče vjeru i brane je od nastraja neznalica i onih koji je krivo tumače.


I posljednja dova je: Hvala Allahu Gospodaru svjetova.

Obrada Dava Tim

1 коментар:

Da`va tim

NOVI PAZAR