TEKFIR JE ALLAHOV PROPIS, PA ZAŠTO GA ODBIJATI !?




Doista se obistinio hadis Allahova Poslanika, ﷺ, da će vjera postati strana i čudna kao i što je počela. Ona je danas takva i postala, pa se i najjasnije stvari u u vjeri moraju objašnjavati ljudima, pojašnjavajući im da su od vjere, jer su ih počeli izbjegavati i bježati od njih.

Pored propisa obaveze suđenja Allahovim zakonom i zabranjenosti svih zakona koji nisu Allahovi, kao i kufr onih koji izmišljaju i propisuju, a zatim i sude sa zakonima koji nisu Allahovi i koji su im suprotni, a što je jasno dokazano sa ajetima i hadisima, jedan od propisa od kojeg se danas najviše bježi i najviše ustručava jeste i tekfir – tj. proglašavanje nekoga nevjernikom.

Jedna skupina se prema tekfiru olahko odnosi i stavlja ovaj propis na mjesto tewhida i klonjenja širka, na mjesto osnove vjere, tekfireći nakon toga sve one koji se sa njima raziđu u tome; dok druga skupina ne želeći da ima išta sa tekfirom, bježi od njega, a zatim optužuje sljedbenike istine nazuvajući ih tekfirovcima. Kao da je "tekfir" ružna stvar i sramota, grijeh i novotarija, pa su – oni koji tekfire – posebna sekta i skupina kojoj – "sveštenici" protivnici tekfira (veoma često ispod skuta vladara koji ne sude Allahovim zakonom) moraju da nadjenu ime.

A sljedbnici istine kažu i prvima, a pogotovo drugima:
Tekfir je kur'ansko-sunnetski termin i propis na kojeg ukazuje na stotine ajeta i hadisa Allahova Poslanika, ﷺ. Tekfir je Allahov propis – došao i uređen sa poslanicom Muhammeda, ﷺ – pa zašto ga odbijati?!

Kada se uopšteno definiše tekfir kaže se da je to:

  • Proglašavanje nekoga (nečega) nevjernikom (nevjerstvom).

A kada se govori o ispravnom šerijatskom tekfiru onda je to:

  •  Proglašavanje nevjernikom (nevjerstvom) onoga koga (što) je Allah proglasio nevjernikom (nevjerstvom) – uz obavezno vođenje računa o uvjetima i preprekama koje je uvažio šerijat shodno vrsti dijela koja su izvela iz vjere (tj. da li se prekršaj desio u osnovi vjere, nužno poznatim ili manje poznatim stvarima u vjeri, a za svake od ovih stvari postoje uvjeti i prepreke shodno šerijatskim dokazima, međutim ovdje nije mjesto za detaljno pojašnjenje ovoga).

Tekfir je propis kao i svi ostali propisi u šerijatu koji mora da se nauči onako kako ga je Allah propisao i da se radi po njemu.

Rekao je Ibnu Tejmijje: "A isto tako je i tekfir, Allahovo pravo, pa se ne tekfiri osim onaj koga je protekfirio Allah i Njegov poslanik..." (El-Istigase fi red alel Bekri, 1/381)


I kaže Muhammed bin Ibrahim ibnul-Vezir: "Tekfir (se vraća) na šerijatske tekstove i u njemu nema mjesta razumu i dokaz za kufr mora biti šerijatski i kategoričan, i u ovome nema razilaženja." (El-Avasim vel- Kavasim 4/178)


Rekao je Tadžud-din es-Subki (umro 771. hg.): "Tekfir je šerijatski propis čiji je uzrok poricanje Allahovog gospodarstva, Njegove jednoće ili negiranje poslanstva, ili riječ ili djelo za koje je Allah rekao da su kufr, makar čovjek i ne poricao."


I kaže AbduLatif bin AbduRahman: "Ako se onaj koji tekfiri nekoga iz ovog ummeta oslanja u svom tekfiru na jasan tekst i dokaz iz Allahove Knjige u sunneta Njegovog poslanika i vidio je jasan kufr kao što je širk Allahu, ibadet nekome mimo Njemu, izrugivanje sa Njim, ili Njegovim ajetima, poslanikom, mržnja onoga što je Allah objavio od upute i prave vjere, negaciju svojstava Uzvišenog Allaha – ispravno je postupio i biće nagrađen i takav je pokoran Allahu i Njegovom Poslaniku." (Dureru senije 12/261)

I rekao je Kadi Ijad, navodeći koncenzus ummeta: "Isto tako je potvrđen idžma' po pitanju tekfira svakog onoga ko odbije tekst kur'ana ili specificira ili protumači hadis po pitanju kojeg je idžma da se uzima u vanjštini... pa zbog toga (odbijanja šerijatskih dokaza) mi tekfirimo onoga ko ne tekfiri one koji su na drugoj vjeri mimo islama, ili zastane po pitanju njih, ili sumnja, ili smatra ispravnim njihov mezheb, pa makar ispoljavao islam..." (Šifa 2/286)

Propisanost i obaveza tekfira

Kada je Allah, subhanehu ve te'ala, stvorio stvorenja znao je da će od njih biti onih koji će mu se pokoriti i onih koji će odbiti da mu se pokore, pa je rekao:

هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ فَمِنْكُمْ كَافِرٌ وَمِنْكُمْ مُؤْمِنٌ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ

"On vas je stvorio, pa od vas ima kafira i od vas ima vjernika." (Et-Tegabun, 2)

Pored toga, Allah, subhanehu ve te'ala, je ispunio Kur'an sa ŠERIJATSKIM IMENIMA shodno djelima koja ljudi čine, poput kafir, mušrik, munafik, odmetnik, griješnik (u značenju nevjernik), nepravednik (u značenju nevjernik), pa je na svakom muslimanu da POTVRDI ono što je Allah već rekao u Kur'anu i da PRIMJENI ove nazive na one koji ih zaslužuju (tj. da protekfiri one koje su protekfirili Allah i Njegov Poslanik, radi djela širka i kufra).

Allah, subhanehu ve te'ala, je nazvao kršćane nevjernicima i kaže:

لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ ثَالِثُ ثَلَاثَةٍ 

"Nevjernici su oni koji kažu: Allah je jedan od trojice." (El-Ma'ide, 73)

I nazvao je nevjernicima one koji čine ibadet nekome drugom osim Njemu, kada je rekao: 

 قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُون

"Reci o vi nevjernici, ja neću ibadetiti onome čemu vi ibadet činite." (El-Kafirun, 1-2)

I nazvao je nevjernicima one koji ne sude po onome što je Allah objavio:


  ۚ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ

"A oni koji ne sude po onome što je Allah objavio, takvi su pravi nevjernici." (El-Ma'ide, 44)

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا

"Zar nisi vidio one koji tvrde da vjeruju u ono što je objavljeno tebi i ono što je objavljeno prije tebe, a žele da se sude pred tagutom, a naređeno im je da učine kufr u njega. A šejtan želi da ih odvede u daleku zabludu." (En-Nisa', 60)

I nazvao je nevjernicima one koji se bore na putu taguta i uspostavljanja njegovog zakona:

الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ 

"Oni koji vjeruju bore se na Allahovom putu, a oni koji ne vjeruju se bore na putu taguta." (En-Nisa', 76)

I ovakvih ajeta i hadisa je mnogo.

Zato, do koga god dođe dokaz iz Kur'ana i sunneta da je nešto kufr i da se tekfiri radi toga, onda on MORA protekfiriti onoga koji je učinio djelo koje izvodi iz vjere – ako su se u njegovom slučaju ispunili uvjeti i otklonile prepreke – ili će u najmanju ruku biti griješan, a u nekim situacijama i izaći iz vjere.

Rekao je imam Berbehari (preselio 329. hg.): "I nikoga od sljedbenika kible ne izvodimo iz islama dok ne odbije ajet iz Kur'ana ili nešto od predaja Poslanika, ﷺ, ili ako zakolje u nečije drugo ime mimo Allahovo ili klanja u nečije drugo ime, pa ako učini nešto od toga OBAVEZA TI JE da ga izbaciš iz islama (tj. protekfiriš)." (Šerhus-Sunne, Berbehari, str. 19)

I rekao je Kadi Ijjad: "Pa zbog toga (odbijanja šerijatskih dokaza) mi tekfirimo onoga ko ne tekfiri one koji su na drugoj vjeri mimo islama, ili zastane po pitanju njih, ili sumnja, ili smatra ispravnim njihov mezheb, pa makar ispoljavao islam..." (Šifa 2/286)

I rekao je šejh Muhammed bin AbdulVehhab o trećem djelu koje po idžma'u izvodi iz vjere: "Ko ne tekfiri mušrike ili sumnja u njihov kufr ili smatra ispravnim njihov mezheb, takav je nevjernik po koncenzusu." (Nevakidul-islam)

I rekao je Muhammed bin Sahnun, jedan od učenjaka malikija: "Složila se ulema da je psovač Poslanika, onaj koji ga vrijeđa kafir, kojem prijeti Allahova kazna i njegov propis kod ummeta je da se ubije, a onaj koji sumnja u njegov kufr i kaznu je učinio nevjerstvo." (Sarimul-meslul ala šatimir-Resul, ibn Tejmijje, 1/513)

Zato skrećemo pažnju svima da obrate pažnju na ovaj ALLAHOV propis, da ga nauče onako kako ga je Allah objavio, te da ga primjene radi uspostavljanja reda kojeg Allah želi na Njegovoj zemlji. U suprotnom, ako ljudi nevjernike budu smatrali muslimanima, i ne budu tekfirili one koji zaslužuju, PO ALLAHOVOJ VJERI, da budu protekfireni, pojaviće se smutnja na Zemlji i veliki nered, baš kao što je slučaj danas, a o čemu je rekao Allah, subhanehu ve te'ala:

وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُنْ فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ

"A nevjernici su zaštitnici jedni drugima. Ne postupite li tako, nastaće smutnja na Zemlji i veliki nered." (El-Enfal, 73)

Rekao je ibn Kesir u vezi sa ovim ajetom: "(Ne postupite li tako) tj. ne budete li se klonili mušrika i prijateljovali sa vjernicima, desiće se smutnja među narodom i pomiješaće se stvari, i pomiješaće se (ljudima) vjernik i nevjernik, pa će se desiti veliki i ogromni nered." 

Desiće se "smutnja i nered" jer će ljudi proglasiti sljebenike istine i one koji potvrđuju Allahov propis nad nevjernicima tekfirovcima i haridžijama i napadati ih; dok će nevjernike i mušrike smatrati muslimanima i nad njima primjenjivati propise koji se odnose na muslimane uništavajući tako harmoniju i red koji Allah želi da uspostavi među ljudima Njegovim zakonom.

Ve billahi tevfik!

Obrada: Da'va Tim 

0 comments:

Da`va tim

NOVI PAZAR